środa, 4 maja 2022

Nowe rozwiązania w motoryzacji

 


Technologia wciąż dąży do przodu, przez co nowe samochody ciągle nas zaskakują. Bardziej odważne linie nadwozia i drapieżny wygląd to cecha praktycznie każdego samochodu. Z dziwnych przyczyn nawet samochody osobowe starają się naśladować te bardziej wyczynowe. W każdym razie samochody nie zmieniają się tylko z wyglądu. Elementy mechaniczne także ulegają zmianom i jedną z kluczowych zmian jest szeroko pojęty downsizing. Chodzi tu głównie o wyposażanie samochodów osobowych w mniejsze silniki, które za pomocą turbosprężarki dają z siebie o wiele więcej niż normalnie. 


Uturbiony silnik

Do niedawna turbosprężarki kojarzyły się nam głównie z silnikami diesla i większymi jednostkami benzynowymi. Służą przecież do poprawy mocy i przez nowe normy emisji spalin, turbosprężarki trafiły do mniejszych silników benzynowych. Także teraz nie jest dziwne spotkać silnik o pojemności 1.0 w większym i cięższym sedanie. Na pierwszy rzut oka, to po prostu nie pasuje i taki samochód nie powinien zbyt dynamicznie jeździć. Jednak obecność turbosprężarki powoduje, że samochód staje się dynamiczny w pewnym przedziale obrotów, przez co daje sobie radę nawet z tak małym silnikiem. Dodatkowo spełnia bardzo rygorystyczne normy i jego spalanie nie jest wysokie. 

Regeneracja turbosprężarki


Wszystko wydaje się wyjątkowo kolorowe, bo przecież samochód ma mały ekologiczny silnik, który dodatkowo mało spala. Ponadto taki mały silnik jest wręcz szczęściem dla właściciela, bo stawki ubezpieczenia na taki silnik są wyjątkowo niskie. Na tym jednak kończą się dobre wiadomości, bo silniki tego typu nie należą do wytrwałych. Z jednej strony sam silnik jest bardzo obciążony, bo tak duża moc na tak małą pojemność nie wróży trwałości. Z drugiej strony stoi przeciążona turbosprężarka, która większość bierze na siebie. Wszystko prowadzi do jednego i już po 50 tysiącach kilometrów przebiegu możemy odwiedzić AMSerwis.pl w celu naprawy turbosprężarki. Oczywiście odpowiednia dbałość o nią może zapewnić dużo dłuższą trwałość, ale jest powiedziane że silnik po 150 tysiącach kilometrów może już być na wykończeniu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz